Zielone stylizacje, a psychologia mody



Psychologia mody to bardzo młoda dziedzina. Zajmuje się

badaniem wpywu wizerunku na zachowanie człowieka, oraz

doradztwem w kwestii wyboru stylu czy kolorów. Psychologowie mody dzielą się na dwie grupy. Jedna grupa-akademicka, bada zależności pomiędzy ubiorem a naszym życiem.

Druga grupa na bazie zdobytej wiedzy pomaga ludziom budować spójny i świadomy wizerunek, który umożliwi im rozwijać ich świadomość, wpłynie na wzrost samooceny i da im poczucie szczęścia. Strój, dodatki i barwy mogą dużo powiedzieć o ludziach. Kolory wyrażają emocje, wywołują uczucia i nastroje.

Ewa Jurczak ,ekspert w tej dziedzinie porównuje barwy do muzyki, która ma właściwości terapeutyczne i jak ona stymuluje nasz system nerwowy. ,,Dlaczego, wchodząc do sklepu z ubraniami, odruchowo sięgamy po te lub inne kolory? Nawet wtedy, gdy pragniemy przełamać schemat i odmienić kolorystykę swojej szafy? - pyta pani Ewa i zaraz odpowiada - Bo podświadomość podpowiada co innego niż świadomość. To ona decyduje o wyborze konkretnej rzeczy, a świadomość racjonalizuje te decyzje zwykle po fakcie. Wolność wyboru jest tylko pozorna. Zakładając to, co nam się podoba, ukazujemy osobowość, wewnętrzne problemy i przeżycia. Dlatego upodobanie do określonych barw może zmieniać się z wiekiem, sytuacją, a nawet z nastrojem chwili. Apetyt na kolory jest związany ze stanem wewnętrznym, w jakim jesteśmy w danym czasie.''

W moich stylizacjach miałam właśnie apetyt na zieleń. Ten kolor według psychologii mody  symbolizuje potrzebę równowagi wewnętrznej. Zieleń jest kolorem relaksującym, oraz uspakajającym. Kojarzy się nam z przyrodą, dlatego jest często pozytywnie odbierana. Wyraża spokój i łagodność. Zdarza się, że na osoby lubiące zielony można łatwo wpływać. 


Letnia sukienka (Pepco) w odcieiu ciemnej zieleni, określany przez Inenstytut Pantone jako Chive (szczypiorek) wyraża naszą tęsknotę za światem przyrody.




W tej stylizacji bluzkę (Pepco) w ciemnym odcieniu zieleni połączyłam z czarnymi spodniami. 

Zamiast typowej torebki – torba plecak (Pepco)) bardzo wygodna i funkcjonalna.

 



Ten szczypiorkowy odcień zielenie jest bardzo uniwersalny, bo pasuje zarówno do stylizacji na co dzień, w klimacie safari, militarnym lub nawet wizytowej.


Okrąłej torebka (Pepco)) z motywem zwierzecym  to modny dodatek do wielu stylizacji.  





Komentarze

  1. Ciekawy temat poruszyłaś:)
    Stylizacje bardzo gustowne, pasują do Ciebie:)
    Ja wolę kolory żywsze, zawsze byłam energiczna.
    Pozdrawiam słonecznie na kolejne miłe czerwcowe dni i dziękuję za odwiedziny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W mojej szafie też goszczą żywe kolory i chętnie po nie sięgam , ale zieleń działa na mnie relaksująco. Dziękuję również za odwiedziny i zapraszam na kolejne spotkania przy filiżance kawy:)

      Usuń
  2. Ja sobie zakodowałam, że nie wyglądam dobrze w zieleni, bo tak rzeczywiście jest.
    Choć kolor podoba mi się, to jednak nie wybiorę go jako koloru ubrania.
    Ty w zieleni wyglądasz bardzo dobrze.
    Podobają mi się Twoje bluzki i okrągłe torebeczki.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam to z własnego doświadczenia, że jak sobie coś zakoduje to trudno mnie przekonać. Zieleń jednak ma wiele odcieni i może znalazłbyś odcień pasujący do ciebie . Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię tematy psychologiczne, nie znałam w sumie tej dziedziny, ale ma sens, mam nadzieję że w najbliższych latach się rozwinie
    Co do tego zielonego, to uwielbiam!

    Pozdrawiam :)
    zpolskidopolski.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po zagłębieniu się w temat muszę stwierdzić, że coś w tym jest!

      Usuń
  5. Bardzo ciekawy temat poruszyłaś:)))a Twoje zielone stylizację i piękne i eleganckie:))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przybliżyłam temat zielonych stylizacji , ale wiele ciekawego mówią o sobie inne kolory .Coś w tym jest. Cieplutko pozdrawiam:))


      Usuń
  6. Bardzo ładna torebka :) Najwięcej mam ubierań w kolorach pastelowych w odcieniu różu i beżu, chyba muszę sobie kupić coś zielonego skoro to uspokajający i relaksujący kolor :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię pastelowe odcienie i mam je w swojej szafie, ale do zieleni mam wielką słabość:)

      Usuń
  7. nawet nie wiemy jak wiele rzeczy wpływa na nasze zachowanie i samopoczucie - taka wiedza może nas uchronić przed manipulacją, ale też i pomóc w życiu, tak zwyczajnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie bez przyczyny nad wizerunkiem osób medialnych, polityków i artystów pracują także psycholodzy i wykorzystują w tym znaczenie kolorów w ich ubiorach :)

      Usuń
  8. O psychologicznym oddziaływaniu na człowieka, koloru czy fasonu, też słyszałam. Ma to swoje naukowe odzwierciedlenie i jest to interesująca teoria. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet sobie nie wyobrażam ile różnych bodźców ma wpływ na naszą psychikę:)

      Usuń
  9. Ciekawa dziedzina wiedzy, szczególnie potrzebna osobistym stylistom aby np. nie zrobić krzywdy (niechcący) swoim klientom ... Bardzo ładnie to wszystko zestawiłaś. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się okazuje w wielu dziedzinach przydatna jest psychologia:)

      Usuń
  10. Nad tą torebką się zastanawiałam i szkoda, że jej nie wziełam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobała mi sie i torebka i jej cena, bo gdy ją kupowałam, w Pepco była jeszcze promocja 30%:)

      Usuń
  11. Gram lubisz kawę to już Cię lubię, bo ja kawomanka����. Zieleń lubię, noszę jak tylko mam na to ochotę i nie bardzo zastanawiam się jakie to ma znaczenie, chyba instynkt onie wybieram kokory a praktycznie lubię wszystkie. Fajne te Twoje zestawy, serdecznie pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie musisz sie wcale zastanawiać, bo podświadomość podpowiada co jest dla Ciebie dobre:).

      Usuń
  12. Ciekawy temat. Interesuję się psychologią, więc post bardzo dla mnie przydatny. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Psychologia towarzyszy nam w różnych dziedzinach i często nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wszystkie stylizacje fajnie się prezentują :D Super jest ta brązowa torebka :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super była też jej cena, bo kupiłam ją gdy była jeszcze promocja :)

      Usuń
  15. Miło mi, że będzie u mnie gościła:)

    OdpowiedzUsuń
  16. O ciekawy blog...bede zagladala, zajrzalam do poprzednich postow , przepisy kuchenna bardzo mi odpowiadaja... a kreacje zielone bardzo fajne.. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Very interesting post! 👏👏👏 Thanks for sharing! 🌈🌈🌈

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawe są Twoje stylizacje. Dawno w Pepko nie byłam, a tam tyle fajnych rzeczy się pojawiło.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto tam zajrzeć. Mam wrażenie , że po zmianie producenta odzieży poprawiła się jakość towarow:)

      Usuń
  19. Piękne stylizacje. Ja też lubię zielony kolor :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wyglądasz pięknie w tych gustownych stylizacjach! Dałaś mi do myślenia tą psychologia koloru , ja lubię zieleń ale dominuje u mnie niebieski ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niebieski kolor w ubraniach symbolizuje potrzebę dokonań, tworzenia czegoś oryginalnego i docenianego społecznie, pragnienie mądrości. Kolor ten wpływa uspokajająco, łagodzi stresy i napięcia.

      Usuń
  21. Dobrze Ci w zieleni. :)
    Od lat uwielbiam wszelkie niebieskości.
    Pozdrawiam czerwcowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niebieski kolor , który lubisz w ubraniach symbolizuje potrzebę dokonań, tworzenia czegoś oryginalnego i docenianego społecznie, pragnienie mądrości. Kolor ten wpływa uspokajająco, łagodzi stresy i napięcia. Pozdrawiam:)

      Usuń
  22. To już drugi post, jaki znalazłam o psychologii mody. Dobrze, że o tym piszesz, bo faktycznie nasze ubrania w jakiś sposób odzwierciedlają, to jak się czujemy. U mnie w szafie dominuje pudrowy róż i szary. Torebka z pepco wygląda ekstra!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Różowy kolor sprawia wrażenie łagodności, bezwarunkowej miłości. Osoby wybierające różowy potrzebują ciepła oraz wsparcia. Szary zaś określa potrzebę równowagi i wyciszenia bez manifestowania uczuć na zewnątrz. To kolor skrywanych emocji.

      Usuń
  23. Bardzo lubię kolory jak brąz oraz butelkowa zieleń ;) Bardzo Ci pasują :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Butelkowa zieleń to jeden z moich ulubionych odcieni tego koloru:)

      Usuń
  24. Hmmm, właśnie sobie uświadomiłam, że zielony zagościł u mnie nie tak dawno w ubiorze. Najpierw na butach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy wokół nas zieleń , to chetnie siegmy po ubrania w tym kolorze:)

      Usuń
  25. ja tak srednio lubie zielony u siebie ale tez zalezy jaki odcien

    OdpowiedzUsuń
  26. Coś w tym jest, ja unikam czarnego jak ognia...

    OdpowiedzUsuń
  27. Zdecydowanie ma to sens. Ja nie lubię kolorów w ubiorze na sobie. Kocham siwości, beże i czarny. Czasem biel, błękit. Lubię lawendowy, ale nie kupuję ciuchów w tym kolorze. Oczywiście na przestrzeni lat to się zmieniało. Zawsze słucham wewnętrznego głosu w tych (i innych) sprawach. Harmonia musi być 😉 Zielony kojarzy mi się z przyrodą, lasem, który kocham. To piękny kolor prosto z natury 💚🙂

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo ładne i eleganckie stylizacje. Poruszony temat też ciekawy, acz przyznam, że sama nigdy nie wnikałam zbytnio w kwestię mody pod kątem typowo psychologicznym. Przy doborze ubrań kieruję się m.in. tym, jakie kolory lubię i w jakich dobrze wyglądam. Niemniej pewnie też coś w tym jest od bardziej psychologicznej strony, jeśli chodzi o moje modowe preferencje itp. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz