Marynowane winogrona


Lato mamy już prawie na półmetku, więc powoli pora, aby pomyśleć o zapasach na zimę. Moja propozycja to marynowane winogrona. Deszczowy dzień tegorocznego lata (a takich nam nie brakuje)  możemy wykorzystać na przygotowanie takiego oto świetnego dodatku do pieczonych mięs. 

Składniki:
1 kg winogron
0,4 l wody
40 dag cukru
1/4 szklanki octu 10%
goździki
cynamon
skórka cytrynowa
sól

Przygotowanie:
Winogrona obieramy z szypułek, układamy w słoikach. Zagotowujemy wodę z dodatkiem cukru i soli, dodajemy ocet. Do każdego słoika wkładamy po 1 goździku i bardzo małym kawałku cynamonu i małym skrawku żółtej części skórki cytryny. Gorącą zalewą napełniamy słoje z owocami, zamykamy i wstawiamy do pasteryzacji na 15 min. 


Przepis ten jest mi szczególnie bliski, bo wiąże się z miłymi wspomnieniami. W 2018 roku wzięłam udział w konkursie na marynaty organizowanym przez firmę Jamar.  Jakież było moje zdziwienie , gdy dostałam wiadomość, że zdobyłam I miejsce. Nagrodę jaką otrzymałam widać na poniższym zdjęciu :))

Komentarze

  1. Jeśli chodzi o przetwory z owoców to prażę tylko jabłka do słoików. Ale takie winogrona muszą być potem pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podkreślają smak pieczonego mięsa.P Pozdrawiam cieplutko ☀️

      Usuń
  2. Gratuluję wygranej. Nagroda, ze ho, ho :-)
    Marynaty omijam, octu nie lubią moje jelita, chyba że swojski owocowy...

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz słyszę o marynowanych winogronach.Roznosci już robiłam ale takie jeszcze nie.Gratuluje wygranej, nagroda piękna i dużą.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze robię do pieczonych mięs marynowane winogrona, śliwki lub gruszki. Świetnie podkreślają smak mięsa

      Usuń
  4. Marynowanych winogron jeszcze nie jadłam, ciekawa jestem jak smakują, na pewno są pyszne😊 gratuluję drugiego miejsca 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję z mięskiem smakują wyśmienicie. Pozdrawiam

      Usuń
  5. Niezwykły przepis, Haniu. Wart takiego wyróżnienia:-) Gratuluję!
    Lubię kiszonki, lubię marynaty, bardzo lubię marynowane śliwki więc pewnie i takie winogrona też przypadłby mi go smaku.
    Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak lubiszśliwki marynowane, to polubisz też winogrona. Pozdrawiam

      Usuń
  6. Gratuluje wygranej ! O marynowanych winogronach pierwszy raz słyszę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Obok marynowanych śliwek, gruszek świetnie sprawdzają się do pieczonych mięs. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Chociaż było t w niedalekiej przeszłości, gratuluję zdobycia II miejsca. Wspaniała nagroda!
    Bardzo lubię winogrona. Ciekawa jestem, jak smakowałyby mi marynowane winogrona.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Łał, kocham winogrona i nigdy nie marynowałam, muszę spróbować :) Super ta nagroda w konkursie Ci się wówczas trafiła :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie słyszałem o marynowanych winogronach,ale brzmi ciekawie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Brzmi bardzo ciekawie, gratulacje za nagrodę. Sama nie będę robić, bo nie jadam nic marynowanego, ale podrzucę koleżance:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy przepis, nie dziwię się, że został wyróżniony :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. raczej zostanę przy standardowych zwykłych winogronach :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawy przepis. Gratuluję wygranej - zarówno ze względu na fajną nagrodę, jak też wspaniałe wspomnienia związane z tak owocnym uczestnictwem w konkursie. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Prosty przepis, ani chybi sprobuje, musi byc swietnym dodatkiem do mies....jutro lece kupowac winogrona!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Trzeba przyznać, że bardzo oryginalny przepis :) Nic dziwnego, że zdobył wyróżnienie w konkursie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Doskonały dodatek do niedzielnego obiadu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Boa noite. Essas uvas em conservas parecem ser deliciosas. Se um dia você vier ao Brasil te levo no Jardim Botânico.

    OdpowiedzUsuń
  19. Wow! Fajne nagrody 😁 ja przetwory z owoców lubię tylko na słodko. Gruszki w occie czy inne tego typu owocowe zaprawy mi nie smakują. Ale już grzybki marynowane uwielbiam 😜

    OdpowiedzUsuń
  20. O kurcze o marynowanych winogronach to jeszcze nie słyszałam, muszę koniecznie spróbować! Kurcze wiem że to było już dwa lata temu, ale gratuluję pierwszego miejsca! Jeśli te winogrona wygrały to chyba podrzucę przepis mamie, żeby spróbowała je zrobić :D

    Zapraszam: czytanko.pl

    OdpowiedzUsuń
  21. Gratulacje 🧡😀
    Ja kiedyś też marynowałam winogrona, ale w papryczkach- pycha🌶🍇
    Smacznie pozdrawiam🙋‍♀️

    OdpowiedzUsuń
  22. Ojaaa, gratuluję wygrania!!! Zasłużone, nigdy takiego przepisu nie widziałam

    OdpowiedzUsuń
  23. Wow, pierwsze słyszę, że winogrona da się marynować.

    OdpowiedzUsuń
  24. Można i z pieczonym mię sokiem dobrze smakuje Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Z marynowanymi winogronami pierwszy raz się spotykam, ale muszę przyznać,
    że przepis mnie zaciekawił :D Gratuluję wygranej :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  26. I haven't eaten the pickled grapes yet, I'm curious how they taste, they are definitely delicious. congratulations on the second place!

    xoxo
    Lovely

    http://mynameislovely.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie przepadam za takimi przetworami, wolę winogrona jeść tradycyjnie. Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo oryginalny przepis, godny pierwszego miejsca. Gratuluję wygranej! Ciekawi mnie, czy pestki winogron w takiej marynacie troszkę miękną, czy są później są bardzo wyczuwalne? Mam małą przydomową winnicę, ale cały plon przerabiam na wino:) W tym roku z moszczu planuję zrobić ocet... Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje. Co do pestek to w zalewie troche miekną. Octet winny jest świetny i ma wiele właściwości leczniczych , życze powodzenia. Pozdrawiam cieplutko)

      Usuń
  29. Odpowiedzi
    1. Warto spróbować do pieczonego mieska. Pozdrawiam:)

      Usuń
  30. Bardzo oryginalny przepis. Nigdy nie jadłam marynowanych winogron.
    Szkoda, że w tym roku w maju dwa razy zmroziło mi winogrona, ale 1 kg zawsze mozna kupić i wypróbować.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myśl ,że jak podasz jako dodatek do pieczonego mieska to gościom bedzie smakowało.Pozdrawiam cieplutko))

      Usuń
  31. Nigdy nie robiłam może podpatrzę przepis:)))Pozdrawiam serdecznie:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U moich gości cieszą sie powodzeniem i zawsze mnie podpytują, czy podam je do mieska . Pozdrawiam cieplutko:))

      Usuń
  32. Przepis kuszący, tym bardziej że wygrał nagrodę to trzeba spróbować :) Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak lubisz śliwki marynowane do miska to i winogronka pokochasz;)).Pozdawiam cieplutko:))

      Usuń
  33. Jak lubisz marynowane śliweczki do miesa to i winogronka pokochasz. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja też nie spotkałam się nigdy z taką wersją winogron, ale brzmi to ciekawie, więc chętnie skorzystam z przepisu :). Gratuluję wygranej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myśle, że bedziesz zadowolona z efektu. Pozdrawiam:))

      Usuń
  35. Mniam, muszą być pyszne, fantastyczny pomysł! Powinnam spróbować, zasłużona wygrana☺☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam do spróbowanie, naprawde warto .Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  36. Nigdy nie jadłam takich winogron, aż dziwne, bo moja ciocia marynuje wszystko. Jestem bardzo ciekawa jak smakują.

    OdpowiedzUsuń
  37. Od razu wyobraziłem sobie delikatność marynowanych winogron z twojego wielokrotnie nagradzanego przepisu na pierwszą nagrodę. Brawa za to. Chcę spróbować to zrobić.
    Dzięki za przepis.
    Pozdrowienia z przyjaźni.

    OdpowiedzUsuń
  38. Jeszcze w takiej formie nie jadłam winogron ;)

    OdpowiedzUsuń
  39. Przede wszystkim gratuluję wygranej. Pomysł - przepis faktycznie bardzo ciekawy.
    A nagroda - imponująca.
    Moc serdeczności posyłam.

    OdpowiedzUsuń
  40. Witaj początkiem weekendu
    Również gratuluję.
    A takich winogron chętnie bym spróbowała
    Pozdrawiam nadzieją na deszcz

    OdpowiedzUsuń
  41. Marynowanych winogron jeszcze nie jadłam!
    Wygrana imponująca :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Oryginalny pomysł. Nie pomyślałabym, że można zamarynować winogrona, ale jak napisałaś, że sprawdzą się jako dodatek do mięsa to zdecydowanie dobry pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  43. Nie znałam wcześniej tego przepisu :) U mnie winogrona dopiero zaczynają się dojrzewać ;)

    OdpowiedzUsuń
  44. Gratuluję wygranej, spore zapasy ;)

    OdpowiedzUsuń
  45. Ciekawy przepis... kiedyś to wypróbuję 😊!!!

    OdpowiedzUsuń
  46. Nie miałam pojęcia, że winogrono można marynować... Wow :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Niesamowite. Nie wiedziałam, że winogrona można marynować, muszę kiedyś wypróbować bo smak jest na pewno niepowtarzalny :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Ale to musi być pyszne! Aż zrobię je :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Gratulacje! Kiedyś muszę zrobić :-)

    OdpowiedzUsuń
  50. Ciekawy przepis. Pierwszy raz spotykam się z marynowanym winogronem i jestem bardzo ciekawa jego smaku :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są świetne to mięsa i cieszą się powodzeniem u gości.

      Usuń
  51. Niesamowity pomysł z tymi winogronami a ja sie od lat zastanawiam co z nimi zrobic! Gratuluję wygranej , należało się! Przepis porywam 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Winogrona sprawdzają się na uroczystych obiadch i cieszą
      powodzeniem wśród gości. Pozdrawiam cieplutko ☀️

      Usuń
  52. Nigdy nie spotkałam się z marynowanymi winogronami ani z dodatkiem do mięs w takiej postaci. Może w tym roku namówię Mamę i zrobimy słoiczek. ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz