Roladki schabowe z fasolką szparagową



Fasolka szparagowa jest odmianą fasoli zwykłej hodowanej i od ponad 7000 lat hodowana była w Ameryce Środkowej i Południowej. Do Europy została sprowadzona  przez hiszpańskich żeglarzy i pod koniec XVI wieku stała się już popularnym warzywem we Francji. Dziś  jest uprawiana  prawie we wszystkich krajach świata, głównie azjatyckich, takich jak Chiny, Indonezja i Indie.W Polsce występują dwie odmiany fasolki szparagowej: żółta, która charakteryzuje się kremowym, delikatnym smakiem, i zielona, która jest bardziej wyrazista w smaku.Napewno zdarzało się Wam nieraz  zastawiać,  którą z nich wybrać. Może te informacje pomogą Wam w podjęciu decyzji.

Zielona zawiera więcej witaminy A i kwasu foliowego,  dlatego jest zalecana kobietom w ciąży, osobom chorym na cukrzycę, a także tym z niedoborem żelaza. 

Żółta jest bogatsza w potas i fosfor.

Oba zaś rodzaje szparagówki mają wysoka zawartość błonnika, co sprawia, że mogą być składnikiem diety odchudzającej!

Dziś chciałabym  Wam zaproponową przepis na roladki schabowe z fasolką szparagową. Przepis, który zamieszczam znalazł się w  magazynie ,, Przepisy i diety''.  W zeszłym roku  wraz ze swoją rodznką miałam sesję w tym czasopiśmie i trafiłam na jego okładkę ! To była wielka przygoda, którą do dziś z przyjemnością wspominam.


ROLADKI SCHABOWE Z FASOLKĄ SZPARAGOWĄ

Składniki :

8 plastrów schabu

8 plastrów wędzonego boczku

30 dag fasolki szparagowe ( może być zielona, zółta lub mieszana)

kilka łyżeczek musztardy

20 ml bulionu

olej

sól, cukier, pieprz

1.Fasolkę oczyścić, umyć zalać wodą, dodać po łyżeczce soli i cukru.Gotować do miękkości , po czym osączyć i wystudzić.

2.Schab opłukać, osuszyć i cienko rozbić i oprószyć solą i pieprzem.Następnie posmarować z jednej strony musztardą. Schłodzić ok.15 min.

3.Na każdy plaster schabu położyć po plastrze boczku i kilka strąków fasoli szparagowej. Zwinąć roladki i spiąć wykałaczami. Podsmażyć na oleju , po czym zalać bulionem i dusić aż mięso będzie miekkie.

Bon Apetito!


Komentarze

  1. Gratulacje kochana 🧡😀
    Witaj w klubie ! bo i moje przepisy goszczą w gazetkach, w tej także były niejednokrotnie zamieszczane 🧁☕🍞
    Serdeczności zostawiam z samego wczesnego poranka ⛅🙋‍♀️🌻💙

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to jesteś faktycznie w tym samym klubie. Cieplutko pozdrawiam ☀️

      Usuń
  2. Chociaż staram się nie jeść mięsa i nie lubię boczku to fasolkę kocham i nie myślałam, że można ją tak ciekawie wykorzystać :) polecę rodzinie ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie to wygląda, nie jadłam jeszcze takich roladek :) Nie dziwię się, że taki fajny i ciekawy przepis znalazł się w magazynie z przepisami:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tam fasolkę zjem każdą, ale nie wiedziałam, że jest od tylu lat hodowana! To dla mnie ciekawostka. Gdybym jadła mięso, na pewno zrobiłabym takie roladki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fasolka jest jedną z najstarszych hodowanych roślin :)

      Usuń
  5. Gratulacje!
    Na okładce pięknie wyglądacie jako rodzina. "Pani Hanna przygotowała dla rodziny prawdziwą ucztę". Bardzo fajne wspomnienia i przygoda.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję, fasolkę szparagową uwielbiam,sama hoduje.Przy okazji spróbuje,będzie pyszne.Dziekuje za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super, gratuluję :) super pamiątka i wspomnienia :)
    Zapiszę przepis i zrobię na tygodniu te roladki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam roladki, a więc napewno by mi zasmakowało :) Mega, że w czasopiśmie jesteś, zazdroszczę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz spróbować je zrobić, są łatwe do zrobienia:)

      Usuń
  9. Bardzo ciekawa i lekka propozycja. W sam raz dla mojego Ciccino:-) Ja mięsa nie jadam więc zostanę przy fasolce, którą bardzo lubię. Gratuluję wyróżnienia:-) To piękne wspomnienie na długie lata:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fasolka jest nie tylko smaczna ,ale i bardzo zdrowa. Też lubie ją jeść solo:)

      Usuń
  10. świetny przepis :) bardzo lubię szparagi (szczególnie zielone). Ostatnio zrobiłam zupę krem ze szparagów i kalafiora z dodatkiem serka śmietankowego. Była pyszna! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawy ta Twója zupa. Nie łączyłam szparagów i kalafiora, to ciekawe . Musz też spróbować:)

      Usuń
  11. Roladki przepysznie się prezentują :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Szparagi moje ulubione 🙂 a roladki wyglądają super 😊 mniam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko wyglądają super, ale też super smakują:)

      Usuń
  13. Gratuluję. :) Uwielbiam fasolkę, ale w takiej formie jeszcze nigdy jej nie jadłam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to warto spróbować, tym bardziej że przepis łatwy i nieczasochłonny:)

      Usuń
  14. Like your blog. I follow you 18 , follow back maybe? Thanks! :)

    https://bubasworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. I invite you more often, I will be pleased. I will also gladly visit you :)

      Usuń
  15. Bardzo chętnie wypróbuję przepis.

    OdpowiedzUsuń
  16. Gratulacje!!! Danie na pewno pyszne :)
    Moc pozdrowień posyłam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Zapisałam przepis! muszę go wykorzystać !

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne rodzinne zdjęcie i pięknie zastawiony stół :) Pozdrawiam serdecznie Haniu :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Gratuluje sesji i dziękuję za kulinarną inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pyszne połączenie :-) Gratuluję sesji :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Gratuluję publikacji przepisu w magazynie, a także sesji zdjęciowej i miejsca na okładce. Roladki wyglądają bardzo apetycznie - ledwo spojrzałam na pierwsze zdjęcie, a już żałowałam, że nie mogę włożyć ręki do monitora po choćby jedną sztukę. Niemniej sama chętnie wypróbowałabym kiedyś taki przepis. :)

    Korzystając z okazji, dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Również obserwuję, by nie umknęły mi tu kolejne wpisy (wśród obserwujących jestem jako Julita). Pozdrawiam cieplutko! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dziękuję za wizytę na moich stronach Haniu . Jak trafiłaś do mnie?
    Będzie mi miło, jak czasem zajrzysz do mnie.
    Nie mogę zaoferować Ci herbatki (kawy nie pijam) i czegoś słodkiego, ale zawsze znajdziesz ciepłe słowo.
    Pozdrawiam ciepło i również gratuluję sukcesu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mocną herbatke też lubie , a ciepłe słowo rzecz bezcenna. Z przyjemnością bede zaglądała do Ciebie.:)

      Usuń
  23. Gratulacje :-) Danie brzmi bardzo smacznie. Już wiem co na obiad będę robić

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz